loading...
نرم افزار مالی و حسابداری
میثم سلیمی بازدید : 50 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

ولی بورس چه می باشد؟ از کجا آغاز شد؟ یکسری پرسش اساسی دیگر هم درباره ی بورس وجود دارااست که به همگی آنان در‌این نوشته ی علمی پاسخی صحیح خوا هیم بخشید. تا انتها نوشته‌ی علمی هر چیز اساس ای و مهم که بایستی درباره ی بورس بدانید را توضیح خوا هیم بخشید. با ما هم پا باشید و این مقاله را از دست ندهید.

بورس از کجا پیدایش شد؟ (تاریخچه بورس و شرکت ها سهامی)

ریشه بورس از تضرر تاجران اروپایی صورت گرفت. در آن مقطع تاجران و تاجر ها هنگامی که از عمل های خویش مبتلا تضرر می شدند بسیار زخم می دیدند و به گذر زمان به تفکر رویه حلی برای معدود کردن این ضرر و زیان افتادند. چاره این بود که‌این تاجر ها اشخاصی را در تجارت خویش سهم دار می کردند تا هم زیان و هم منفعت را تقسیم نمایند. همین موضوع آغازی بود بر دنیای مهیج بورس و به گذر زمان بخش اعظمی از تجار کار های اقتصادی خویش را با همین شیوه ادامه دادند.

 

اولی تجربه دارای اسم و رسم از سهام و تشکیل شرکت ها سهامی هم به قرن 14 میلادی گشوده میشود. در سال 1353 یک کمپانی سهامی در روسیه که او‌لین کمپانی سهامی هم بود تصمیم داشت کالاهایی را فارغ از بدور زدن آفریقا و از رویکرد شمال اروپا به شرق آسیا و مرزوبوم چین چیره شود. این تکان ریسک بالایی داشت و به همین ادله تاجران متعدد در منفعت و ضرر و زیان این جنبش سهیم شدند. رمز انجام این عمل با پیروزی انجام شد.

 

تشکیل بورس در دنیا و کشور ایران

پس از سپری شد قرون و ادامه کار های تجاری سرمایه ها و شرکای بیشتری وارد فعالیت شدند و نیاز به سرمایه و شرکای  تازه هم بیشتر شد، برای همین نیاز به مرکزی حس می‌شد که بتواند میان سرمایه گذاران و سرمایه پذیران رابطه برقرار نماید. به همین منوال اولی راءس بورس در قرن 17 میلادی در پایتخت هلند تشکیل شد. در کشور ایران نیز تشکیل بورس به سال های 1345 و 1346 گشوده می‌شود. فعلا راءس بورس در دستگاه های هوشمند هرکسی یافت می‌شود!

بورس چه میباشد و چه کاربردی دارااست؟ (تعریف و تمجید ظریف و علمی بورس)

برای اینکه دقیقا متوجه گردید بورس چه می باشد یک تعریف و تمجید معمولی علمی از آن ارائه میکنیم.

 

در یک تعریف‌و‌تمجید بسیار بی آلایش خواهیم توانست بگوییم بورس یک نوع بازار میباشد که در آن میزان دارایی های مختلفی آیتم داد و ستد قرار می‌گیرند. این بازار همینطور یک نهاد ساختاریافته میباشد که تحت عنوان یکی مهم‌ترین ارکان اصلی بازار سرمایه نیز شناخته می‌شود.

 

رئیس انتقال ریسک، شفافیت بازار، کشف بها، ساخت بازار رقابتی و مهمتر از همگی گردآوری سرمایه و پس اندازهای اندک برای تامین سرمایه عمل های اقتصادی از مهم ترین کاربردهای بورس محسوب می‌شوند.

 

نکته: همان گونه که در هر بازاری ممکن میباشد میزان دارایی های مالی، فیزیکی، غیر فیزیکی و … فروخته گردد، در بازار بورس هم میزان دارایی های متعدد خرید و فروش می‌شوند. به همین عامل بورس گونه های مختلفی دارااست.

 

حقیقت یک کدام از مفاهیم مربوط به بورس و سهام نیز حقوق و دستمزد صاحبان سهام میباشد. این نوشته‌ی علمی را نیز مسلما بخوانید.

شناخت با اشکال بازار بورس

بازار بورس به 3 دسته اساسی تقسیم می‌گردد:

 

بازار بورس محصول: در‌این بازار بورس کالاهای مشخص و معلوم و فیزیکی به فروش می رسند. بازار بورس فرآورده مدام و به صورت مداوم فعال میباشد. کالاهای فیزیکی مانند مواد ناپخته و مواد اول ما یحتاج صنعت های و … بیش تر از کلیه خرید و فروش میشوند. هر بورس نیز با اسم کالایی که در آن به خرید و فروش می‌رسد شناخته میشود. مثلا می‌توانیم از بورس نفت یا این که بورس گندم خاطر کنیم. در بازار بورس جنس فروشندگان کالاهای فیزیکی خویش را برای فروش ارائه می کنند و بعد از نرخ‌گذاري به وسیله کارشناسان برای داد و ستد در دسترس قرار می‌گیرد.

بازار بورس ارز: همانگونه که معین میباشد  چگونه وارد بازار کار حسابداری شویم درین بازار بورس فقط معامله داد و ستد پول کشورهای دیگر (ارز) انجام می‌گردد. اما بورس ارز در کشور‌ایران نیست ولی در بخش اعظمی از کشورهای پیشرفته وجود داشته و پیشرفت قابل توجهی هم دارااست.

بازار بورس سندها بهادار: درین بورس هم بودجه هایی که در قالب سندها بهادار عرضه میگردند آیتم داد و ستد قرار می‌گیرند. مثلا سهام، ورقه ها شرکت کردن و …. درصورتی که نمی دانید سهام چه است سفارش می‌کنیم نوشته‌ی علمی ای که در سپیدار سیستم درباره با سهام منتشر کرده ایم را از دست ندهید.

چرا سپرده گذاری در بورس توصیه میشود؟

این روز ها اشخاص بخش اعظمی در بورس سپرده گذاری کرده اند و بخش اعظمی از کارشناسان بورس و کارشناسان اقتصادی معتقدند سپرده گذاری درین بازار نتیجه ها خیر و خوبی برای سرمایه گذاران دارااست. یکی انگیزه های رایج هم این میباشد که‌این بازار نوسان و ریسک کمتری نسبت به سپرده گذاری در بازارهایی همانند طلا جواهرات و ارز دارااست. درپی و در آخر قصد داریم به برخی دلایلی که منجر گردیده سپرده گذاری در بورس پیشنهاد گردد اشاره می‌کنیم.

کسب درآمد منطقی

سپرده گذاری در بورس چنانچه با علم کافی و تجزیه و نظارت های اصولی هم پا باشد قادر است سبب ساز کسب درآمد مطلوب و منطقی باشد و سرمایه گذاران می‌توانند با بررسی های ظریف با کمترین ترازو ریسک کسب درآمد نمایند.

 

امنیت و شفافیت سپرده گذاری

سپرده گذاری در بورس خوشبختانه ریسک نابود شدن سرمایه یا این که ناپدید شدن یک شبه سرمایه را با خویش یاروهمدم ندارد. این بازار حمایت بدون نقص ضابطه را در خویش دارااست و کمپانی هایی که سرمایه گذاران میتوانند در آن‌ها سپرده گذاری نمایند نیز شفافیت بی نقص دارا هستند.

 

محافظت سرمایه و امکان عیب گیری شوندگی بالا

همان طور که اشاره کردیم با وجود معدود ریسک بودن سپرده گذاری در بورس این بازار را می قدرت امن ترین بازار برای مراقبت سرمایه در مقابل تورم دانست. طبیعتا در‌حالتی که پول راکد بماند و فعالیتی با آن انجام نشود در اقتصاد ما با کاهش بها هم پا میباشد، البته در‌صورتی‌که که در بازاری همانند بورس سپرده گذاری خواهد شد احتمالا نگهداری شدن آن بسیار بالا میباشد.

 

علاوه بر این سرمایه شما به‌سرعت قابلیت و امکان عیب گیری شوندگی دارااست و این موضوع نیز یک مزیت اصلی به شمار می رود.

 

در آخر توصیه می‌کنیم نوشته‌ی‌علمی ای که درباره با کارمزد نوشته ایم را نیز از دست ندهید. این نوشته ی علمی را می‌توانید در ورقه کارمزد چه می باشد بخوانید.

منبع : ameblo.jp
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبسایت همه چیز را درباره نرم افزارهای مالی خواهید دانست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 706
  • بازدید کلی : 2,332