loading...
نرم افزار مالی و حسابداری
میثم سلیمی بازدید : 45 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

سند مالیات بر ارزش افزوده چه است؟

ارزش افزوده یکی‌از گونه های مالیات غیرمستقیم میباشد که به ایجاد تولید ها و یا این که ارائه سرویس ها و در فیض قیمت تولید گردیده برای محصول وابستگی می گیرد. می‌اقتدار ذکر کرد با وجود اینکه این نوع از مالیات بر عهده ایجاد‌کننده و یا این که توزیع‌کننده فرآورده میباشد، ولی اکثر اوقات مصرف‌کنندگان این مالیات را به ساخت‌و‌ساز‌کنندگان پرداخت و صرفا مسئولیت اخذ و ارسال این نوع مالیات برای دولت به عهده ساخت‌و‌ساز‌کنندگان میباشد.

 

به این ترتیب، ضابطه مالیات بر بها نوعی مالیات بر مصرف محسوب می‌شود که برای رسمی بودن اخذ مالیات پایین این تیتر، دریافت و داشتن سند مالیات بر ارزش افزوده ضروری میباشد. به بیانی ظریف‌خیس، بایستی بگوییم که مدرک مالیات بر ارزش افزوده از مهم ترین مفاد در اجرای نظام مالیاتی میباشد و در‌فیض دریافت آن در تیم ضروریات عمل اقتصادی قرار می گیرد.

 

به همین استدلال آحاد واحدهای اقتصادی که می خواهند برای تولید ها و سرویس ها خویش مالیات بر ارزش افزوده گزینش و مبلغ آن را از مشتریان اخذ نمایند، مورد نیاز میباشد مدرک مالیات بر ارزش افزوده را داشته‌باشند؛ در مقابل مصرف‌کننده نیز ملزم میباشد پیش از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده قید گردیده در فاکتور خرید از دارای اعتبار بودن این مدرک اعتقاد و باور نتیجه ها کند. براین اساس اخذ مالیات بر ارزش افزوده فارغ از دارا بودن مدرک مالیات بر ارزش افزوده کاری غیر قانونی میباشد.

 

می‌اقتدار خاطرنشان کرد سند مالیات بر ارزش افزوده همچون دیگر گواهینامه‌های صادر گردیده به وسیله دستگاه‌های متعدد، مجوزی برای اعمال کارها مالی و مالیاتی میباشد که سازمان کارها مالیاتی آن را صادر می‌نماید.

پروسه و مدارک دریافت مدرک مالیات بر ارزش افزوده

واحدهای اقتصادی که عمل آن ها و در فیض متاع و سرویس ها ارائه گردیده شامل ارزش افزوده می شود، مورد نیاز میباشد برای اخذ مدرک مالیات بر ارزش افزوده در سه مرحله اقدامات مورد نیاز را ایفا دهند.

 

در مرحله نخستین می بایست در نظام ارزش افزوده به نشانی evat.ir نام نویسی نمائید که بعداز ایفا روند نام نویسی در تارنما و تصویب داده ها ما یحتاج، کد و سر عبور برای شما ارسال میشود. این کد برای ادامه پروسه تصویب درخواست سند مالیات بر ارزش افزوده ما یحتاج میباشد.

 

مدارکی که برای تصویب درخواست مدرک در وبسایت ما یحتاج میباشد در تحت لیست گردیده‌اند:

 

کد اقتصادی

اطلاع رسانی احداث کمپانی و اطلاع رسانی پایانی تغییرات کمپانی

ارائه وکالت طومار

تایید صلاحیت کار

نسخه برداری مدارک اعضای کمپانی مانند کارت‌ملی و شناسنامه

نشانی بی نقص محل سکونت پیمانکار به یاور کد‌پستی

تلفن اثبات و هم پا پیمانکار و مدیریت برهان

کد‌پستی کمپانی

بعداز اخذ کد و سر عبور بایستی مدارک مالیاتی را تحویل دهید.

 

بعد از ارائه مدارک و اظهارنامه مالیاتی، تصویب‌اسم پایانی صورت گرفته و در مرحله پایان نیز می‌بایست درخواست اخذ مدرک مالیات بر ارزش افزوده را در سازمان مالیاتی تصویب فرمائید.

 

مدارکی که در مرحله انتها در دست اداره میزان دارایی قرار می گیرد، عبارتند از:

 

اسم خزانه، اسم شعبه و کد شعبه بانکی که کمپانی در آن اکانت داراست

شماره اکانت کمپانی

کد اقتصادی

شماره تلفن مدیر هیئت مدیره

ارائه نهایی تغییرات

و مدارک پایانی جوارح

اعتبار سند مالیات بر ارزش افزوده

با اعتنا به اینکه برای در حیث تصاحب کردن مالیات بر ارزش افزوده در فاکتورهای قانونی، واحد اقتصادی بایستی دارنده سند مالیات بر ارزش افزوده باشد، اعتقاد از اعتبار این مدرک برای خریداران مورد نیاز و ضروری میباشد. سازمان این میزان دارایی برای مدرک مالیات بر ارزش افزوده مانند مجموع مجوزها بازه زمانی اعتبار 1سال و یا این که شش ماه در لحاظ گرفته میباشد.

 

سند مالیات بر ارزش افزوده با اعتبار یک ساله برای عده ای صادر میگردد که در نظام مالیات مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مودی شناسایی گردیده و تک تک تکالیف خویش را جاری ساختن داده و هیچ سیرتکامل بدهی مالیات مالیات بر ارزش افزوده ندارد.

 

البته اعتبار شش ماهه برای عده ای صادر میشود که تحت عنوان مودی به تکالیف مالیات مالیات بر ارزش افزوده خویش فعالیت کرده البته بدهی مالیاتی خویش را به طور تقسیط گردیده به سازمان کارها مالیاتی می پردازد.

 

با اعتنا به اینکه شرط مایحتاج و ضروری برای اخذ مالیات مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، نام نویسی در سامانه مدرک مالیات بر ارزش افزوده و صدور سند دارای اعتبار برای تقاضاکننده میباشد، مودیان مکلف می باشند اقدامات مایحتاج برای تمدید اعتبار سند خویش را ایفا دهند. برای تمدید مدرک مالیات بر ارزش افزوده می بایست بعداز ورود به سامانه evat.ir و تعیین مورد درخواست گواهینامه ، از روش ورود کد و سر وارد پنل کاربری خویش گردیده و فرآیند مورد نیاز را برای تمدید اعتبار طی نمایند.

 

یاداوری تعدادی نکته قابل توجه درباره با سند مالیات بر ارزش افزوده

پیش از هر چیز مایحتاج میباشد بدانید اخذ سند مالیات بر ارزش افزوده، فرآیندی وقت گیر و وقت گیر میباشد که سفارش میکنیم با تمرکز و صبر مجموع مدارک مایحتاج را مهیا و ارسال فرمایید تا با خلل عدم تأیید مدارک رو‌به‌رو نشده و در سود مجال اجرا این فرایند زمانبر‌خیس نشود.

 

اعتنا داشته‌باشید که در حالتی که تحت عنوان یک شخص حقیقی وواقعی یا این که حقوقی صاحب و مالک تعدادی کسب‌و‌فعالیت می باشید، مایحتاج میباشد برای هرمورد از کسب‌و‌شغل های خویش به صورت مستقل مدرک مالیات بر ارزش افزوده درخواست دهید.

 

منبع : ameblo.jp

 

صادر شدن فاکتور قانونی در اپ حسابداری پارمیس

به عبارتی‌طور که در ابتدا به طور بدون نقص توضیح دادیم، مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات متاع و سرویس ها ارائه‌گردیده از مشتریان اخذ میگردد. مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در فاکتور خرید اجرا میشود که در واقع به عبارتی اختلاف ارزش تولید ها با مبلغ پرداخت گردیده به وسیله مشتری میباشد. در جمهوری اسلامی ایران نرخ مالیات مالیات بر ارزش افزوده 9% مبلغ تولیدها میباشد که در انتهای فاکتور به مبلغ پایانی فاکتور اضافه میشود.

 

با دقت به رسمی بودن این مالیات و لزوم داشتن مدرک مالیات بر ارزش افزوده فقط می‌اقتدار در فاکتورهای قانونی صادر‌گردیده این مالیات را اجرا نمود. امروزه که اکثر اوقات فاکتورهای خرید مال و ارائه سرویس ها بوسیله اپ حسابداری کمپانی و با ورود داده ها مالی به آن صادر می شود، می‌قدرت ذکر کرد یکی خصوصیت‌های اصلی در گزینش برنامه‌حسابداری قابلیت و امکان صادر شدن فاکتور قانونی میباشد.

 

همانگونه که میدانید فاکتور قانونی دارنده خصوصیت‌های مشخصی میباشد که قابل انعطاف‌افزارهای حسابداری دارای اعتبار که مطابق با استانداردهای حسابداری پباده سازی می گردند، در نصیب صادر شدن فاکتور خویش کل خصوصیت‌های مایحتاج برای فاکتور قانونی را دارند. فناوری داده ها پارمیس نیز که با دقت به نیاز مشاغل و صنوف گوناگون، نرم افزار حسابداری متناسب با هر صنف را پباده سازی و ایجاد می‌نماید، بدین نیاز اصلی صنف ها اعتنا نموده و قابلیت و امکان صادر شدن فاکتور قانونی را برای یوزرها خویش در‌حیث‌گرفته‌میباشد.

منبع :

خبر آنلاین

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبسایت همه چیز را درباره نرم افزارهای مالی خواهید دانست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 728
  • بازدید کلی : 2,354