loading...
نرم افزار مالی و حسابداری
میثم سلیمی بازدید : 28 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

 میزان دارایی جامع دربرگیرنده قسمت‌های تحت میباشد: دارایی عملیاتی و مالی (Operating and Financial Budgets) میزان دارایی عملیاتی به موضوعات هزینه‌های خرید محصول و سرویس میپردازد. میزان دارایی مالی به بودجه اثبات مایحتاج، بدهی‌ها و دستمزد صاحبان سهام میپردازد. دارایی هزینه‌های سرمایه‌ای(Capital Expenditure Budget) درین دارایی فهرستی از پروژه‌های بلندمدت که بایستی انجام شوند و میزان دارایی های ثابتی بایستی برای انجام آن تامین گردد را نشان می‌دهد. میزان دارایی نقدی (Cash Budget) این میزان دارایی‌ریزی روی اپلیکیشن‌ریزی و در دست گرفتن وجوه عیب گیری تمرکز دارااست.

 

 این میزان دارایی جریان‌های ورودی و خروجی وجه انتقاد را طی یک برهه زمانی معین اکران میدهد. بعداز شناخت با میزان دارایی جامع، می‌اقتدار طبقه‌بندی‌های دیگری را نیز برای میزان دارایی‌ریزی در لحاظ گرفت. یکی‌از این طبقه‌بندی‌ها مبنی بر اثبات یا این که متغیر در حیث تصاحب کردن سطح گنجایش ساخت‌و‌ساز و فروش میباشد که به دو نوع اثبات و انعطاف‌پذیر طبقه‌بندی میگردند. میزان دارایی اثبات (Static (Fixed) Budget) دارایی اثبات شکلی از میزان دارایی میباشد که بر طبق سطح گنجایش تهیه می‌گردد. نقص‌ این دارایی این میباشد که مبتنی بر موقعیت فروش استوار تهیه می‌گردد و در صورتیکه در موقعیت تغییراتی ساخت خواهد شد نرم وجود ندارد.

 

میزان دارایی انعطاف‌پذیر (Flexible (Expense) Budget) میزان دارایی انعطاف‌پذیر بیش‌ترین کاربرد را فی مابین کمپانی‌ها داراست. این دارایی دربرگیرنده تغییر و تحول در کسب‌و‌عمل و تغییرات غیرقابل پیش گویی میباشد. قدم‌های تنظیم‌ی دارایی انعطاف‌پذیر عبارتند از: تقریب اینکه هر عمل در چه دامنه‌ای در گیر نوسان خواهد بود. تقریب هزینه در امر دامنه عمل‌هایی که در میزان دارایی درنظر گرفته شده‌است. تفکیک هزینه‌ها مبنی بر کردار آنها، فرموله ساختن هزینه‌های متغیر و ترکیبی (mixed cost) در حالت عدم اطمینان سه نوع میزان دارایی تحت در میزان دارایی انعطاف‌پذیر در حیث گرفته میگردد.

 

حالت باصرفه (optimistic) موقعیت معمول یا این که محافظه‌کارانه (conservative) حالت بدبینانه (pessimistic) میزان دارایی رو به بالا (Add – on Budget): این دارایی این چنین میباشد که در سال گذشته میزان دارایی‌ریزی انجام یافته میباشد اما در همین سال بر طبق اطلاعات دردسترس تصحیح می گردد. دارایی رولینگ، پیوسته (Continuous (Rolling) Budget): در‌این میزان دارایی بر طبق داده ها هر فصل دارایی بازنگری میگردد تا داده ها ظریف‌تری را اکران دهد. فرایند میزان دارایی‌ریزی روند میزان دارایی‌ریزی به صورت معمول از شش مرحله به شرح پایین تشکیل می گردد: شالوده‌گذاری هدف ها دارایی ارزیابی منابع در دسترس گفتمان برای تقریب اجزا دارایی هماهنگی و تحلیل اجزا دارایی ثبت آخری میزان دارایی توزیع میزان دارایی ثبت‌گردیده (در میان واحد ها سازمان) معمولا چهت نیل به یک میزان دارایی سازمان‌یافته کمیته میزان دارایی تشکیل می شود. این کمیته مقادیر در حیث گرفته‌گردیده در دارایی را در دست گرفتن می‌نماید. همینطور این کمیته وظیفه ارشادوراهنمایی کردن در مورد رفع ایرادات احتمالی به ویژه داده ها مالی را دارااست. برد در مراحل میزان دارایی بستگی به همیاری تمامی‌ی سطح های سازمانی داراست. وظیفه کمیته میزان دارایی با دستیابی به یک دارایی جامع خاتمه نمی‌یابد چون اصلی‌خیس از تهیه و تنظیم میزان دارایی اجرای آن و ارزیابی ظریف و تطابق آن با داده ها حقیقی میباشد.

 

 معمولا کمیته دارایی در مقاطع مختلفی از زمان مالی ترازو تحقق قسمت‌های متعدد دارایی را نظارت می‌نماید و در شکل بروز انحراف با اهمیت مورد را از واحدهای مربوطه پیگیری و برای رفع نقص‌ کوشش می‌نماید. اگرچه مفاهیم و مراحل دارایی‌ریزی به طور تقریب در کمپانی‌های سری و دستگاه‌های دولتی یکسان میباشد، اما تفاوت‌هایی در نحوه‌ی فعالیت در بین قسمت‌های محرمانه و همگانی وجود دارااست. درمجموع، می اقتدار اظهار‌کرد که روند اجرای دارایی جامع در کمپانی‌های محرمانه کاربرد داراست اما در قسمت دولت نیز اشکال دارایی‌ریزی وجود دارااست که در نوشته‌علمی بعدی به آن خوا هیم پرداخت.

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبسایت همه چیز را درباره نرم افزارهای مالی خواهید دانست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 721
  • بازدید کلی : 2,347