loading...
نرم افزار مالی و حسابداری
میثم سلیمی بازدید : 33 شنبه 13 دی 1399 نظرات (0)

چرا نرخ‌گذاري جنس و سرویس ها یک مسئله اساسی میباشد؟

دربین مفاهیمی که در دنیای بازاریابی از آن‌ها حافظه میگردد، بها مهم‌ترین مبحث میباشد. به دلیل آنکه ارزش فقط عاملی میباشد که به طور بی واسطه درآمد ساخت می نماید.

 

فرض فرمائید قصد دارید 2 مال شبیه را با هم مقایسه فرمایید. او‌لین عاملی که درین مقایسه به آن اعتنا میکنید چه عاملی میباشد؟ ارزش!

بها اولی عاملی میباشد که به آن اعتنا می گردد و هر نگاهی که قرار میباشد به یک فرآورده صورت بگیرد از همین نخستین فعالیت آغاز میشود. در واقع آلرژی قضیه نرخ‌گذاري این چنین میباشد که در شرایطی که در آن اشتباهی چهره دهد میتواند کلاً یک کالا، سرویس یا این که حتی بهره و اعتبار کسب و کاری را نابود نماید.

 

علاوه بر این، نرخ‌گذاري سرویس ها در مباحث حسابداری خدماتی نیز تاثیر مهمی داراست و نباید از آن غافل شد. در همین هم اکنون نرخ‌گذاري تولیدات نیز در فرآیندهای حسابداری تغییرات مهمی ساخت و ساز می نماید.

 

پیش از نرخ‌گذاري تولید ها و سرویس ها!

پیش از اینکه ارزش تولیدات و سرویس ها خویش را به طور آخری گزینش نمائید، می بایست برخی از سوالاتی که اهمیت خیلی متعددی دارا هستند را از خودتان پرسیده باشید. این سوال ها مشتمل بر موردها تحت می باشند:

 

آیا با قیمتی که برای تولید ها در لحاظ گرفته اید، مزایا و خصوصیت های فرآورده با بها مطابقت و همخوانی دارا هستند؟

چه وقتی بایستی برای ارتقاء یا این که کاهش ارزش محصول ها مبادرت کرد؟

چه وقتی شایسته ترین زمان برای فروش تولید ها و سرویس ها با قیمت خوب میباشد؟

تغییر تحول بها در مال یا این که سرویس ها چه بازخوردی در بازار خواهد داشت؟

اشکال طریق های نرخ‌گذاري مال و سرویس ها

پیش از ذکر شیوه های نرخ‌گذاري بایستی استراتژی های آن را معین کنیم. استراتژی های نرخ‌گذاري مبتنی بر یک چهارچوب مشخص و معلوم اشکال طرز های نرخ‌گذاري را دسته بندی می نمایند. به صورت کلی برای نرخ‌گذاري سه استراتژی وجود داراست:

 

نرخ‌گذاري بر طبق ارزش کل گردیده (بر حسب هزینه)

نرخ‌گذاري بر طبق معیار تقاضا (بر پایه ی بازار)

نرخ‌گذاري بر مبنای رقابت (بر پایه ی قیمت مال در ذهن مشتری)

هریک از این 3 استراتژی کلی، طرز های نرخ‌گذاري مختلفی را در تحت گروه خویش داراست که پیرو به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

1 – نرخ‌گذاري مبتنی بر ارزش کل گردیده (مبنی بر هزینه)

در‌این استراتژی، روشی معمولی را در پیش می‌گیریم. مخارج ساخت‌و‌ساز را توده میکنیم و سودی برای جنس در لحاظ می‌گیریم. قیمتی که برای مال یا این که سرویس معلوم میگردد ترکیبی خواهد بود از مخارج آن به یار و همدم سودی که برای آن معلوم شده‌است. این استراتژی از پرکاربردترین استراتژی هاست و آیتم به کارگیری بخش اعظمی از کسب و امور نیز می باشد. ولی به حساب آوردن هزینه ها و ارزش کل گردیده تولیدها ممکن میباشد در بعضا موردها طاقت فرسا باشد، به همین برهان به کارگیری از یک اپلیکیشن مالی میتواند امداد متعددی به حل این زمینه نماید.

 

در‌این استراتژی، ترازو سودی که برای یک جنس در لحاظ گرفته می‌شود نیز بر پایه ی نرخ رجوع سرمایه آن صنعت به حساب آوردن می‌گردد. مثلا در حالتی که در صنعت پوشاک نرخ برگشت سرمایه 30 درصد باشد، کل هزینه و 30 درصد بابت نرخ رجوع و برگشت سرمایه ارزش جنس را معلوم خواهند کرد.

 

معمولا اکثری از خرده فروشی و عمده فروشی از این طریق به کار گیری می نمایند. حقیقت درصورتی که خرده فروش و عمده فروش تولیدات میباشید و مباحث مدیر انبار برایتان اهمیت داراست سفارش می‌کنیم با اپلیکیشن انبار سپیدار آشنا گردید.

 

2 – نرخ‌گذاري مبتنی بر واحد سنجش تقاضا و موقعیت بازار

شرایط بازار و ترازو تقاضا مدام مهم ترین دلیل در نرخ‌گذاري بوده و می باشند. واحد سنجش تقاضا برای یک متاع قادر است زیر قوانینی مختلفی متغیر باشد. مثلا ممکن میباشد تقاضا برای یک مال به خیال و خاطر قیمت خاصی که مشتریان برای متاع قائل می باشند یا این که عدم شناخت مشتریان با تولیدات دیگر متقاوت باشد.

در اقتصاد میهن ما نیز چنین روشی برای نرخ‌گذاري حاکمیت اساسی را داراست. واحد سنجش تقاضا و شرایط بازار در اکثری از مورد ها دلیل اساسی برای نرخ‌گذاري محصول و سرویس ها می‌باشند. این نحوه معمولا وقتی به کارگیری میشود که مشتریان نسبت به بها آلرژی پاره ای داشته باشند و یا این که راه حل ای نداشته باشند جز اینکه با ارزش فرآورده کنار بیایند.

 

3 – نرخ‌گذاري مبنی بر رقابت و قیمت جنس در ذهن مشتری

در‌این استراتژی نرخ‌گذاري رقبا مهم‌ترین ادله در نرخ‌گذاري فرآورده یا این که سرویس به شمار میروند. در‌این نحوه به مکان اعتنا به معیار تقاضای یک کالا یا این که مخارج صورت گرفته برای آن، به ادله رقابت تمرکز میگردد. رقابت یک جنس از حیث ارزش با رقبای دیگر تاثیر متعددی در بها فرآورده از نظر مشتری دارااست.

 

از جمله در صورتیکه از استراتژی نرخ‌گذاري مبنی بر رقابت به کارگیری فرمایید و شیوه نرخ‌گذاري رهبر را برای مال خویش گزینش فرمائید و این فعالیت را به صدق انجام دهید میتوانید بها جنس را در ذهن مشتری فراتر ببرید.

 

سبک های نرخ‌گذاري، تکمیل کننده های تصمیم گیری در انتخاب ارزش

ولی علاوه بر استراتژی ها و شیوه های نرخ‌گذاري که در زمینه‌ی تولید ها و سرویس ها وجود داراست، بد وجود ندارد با سبک های نرخ‌گذاري نیز آشنا گردید. سبک های نرخ‌گذاري، رویکردهایی در نرخ‌گذاري می باشند که بعداز دقت به 3 عنصر اساسی معیار تقاضا، بها مجموع گردیده و رقابت، میتوانید یکی آن‌ها یا این که ترکیبی از آنها را برای نرخ‌گذاري به عمل بگیرید.

 

درین بین سفارش میکنیم که چنانچه در پی یک اپلیکیشن مالی حسابداری مطلوب برای دکان می‌گردید در زمینه‌ی تجهیزات اپلیکیشن فروشگاهی سپیدار بیشتر بخوانید.

درپی به‌این سبک های نرخ‌گذاري اشاره میکنیم.

 

نرخ‌گذاري نفوذی

نرخ‌گذاري اقتصادی

نرخ‌گذاري فریمیوم

نرخ‌گذاري دیوانه

نرخ‌گذاري سرشیرگیری

نرخ‌گذاري گرفتار کننده

نرخ‌گذاري پویا – بر مبنای بازه

نرخ‌گذاري بر مبنای بازار

نرخ‌گذاري تیم ای

نرخ‌گذاري جغرافیایی

نرخ‌گذاري بالا

نرخ‌گذاري رهبری مال / کیفیت

طرز کره گیری (سرشیرگیری) در نرخ‌گذاري چه است؟

در انتها بد وجود ندارد به یکی مهم‌ترین سبک های نرخ‌گذاري بپردازیم. نحوه سرشیرگیری یکی‌از پرکاربردترین سبک های نرخ‌گذاري به حساب آورده می شود. شیوه کره گیری که یکی استراتژی های نرخ‌گذاري به حساب آورده می شود رابطه مستقیمی با انحصار در ارائه متاع یا این که سرویس متبوع دارااست. هنگامی که متاع شما رقیبی ندارد، آن را با بها بالا به بازار ارائه می‌کنید، آنگاه هنگامی که کالا یا این که سرویس شما رقیبی پیدا کرد ارزش را کاهش می دهید.

 

آنچه منجر می‌شود این استراتژی یک دستورالعمل منطقی به حیث رسد این میباشد که معمولا برای چنین محصولی تقاضای متعددی نیست که بخواهیم با بها زیر قسمت متعددی از این تقاضا را جذب کنیم. طبق تجربیات، این طریق در نرخ‌گذاري محصول و سرویس ها تازه کارآمدی مایحتاج را داراست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبسایت همه چیز را درباره نرم افزارهای مالی خواهید دانست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 119
  • بازدید سال : 726
  • بازدید کلی : 2,352