loading...
نرم افزار مالی و حسابداری
میثم سلیمی بازدید : 40 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)

چیزی که چشم نشود، تاثیری هم روی سایر افراد نخواهد گذاشت! در فرآیند 4چه در فروش حضوری در مغازه خرده فروشی و چه در فروش آنلاین، می بایست یقین نتایج فرمائید که نقطه فروش point of sale شما برای مشتری قابل رویت میباشد.

 

Connect with the shopper برقراری رابطه با خریدار

به محض اینکه توانستید دقت مشتری را به سمت شغل های تان جلب نمائید، در مرحله سپس بایستی مطمئن گردید که مشتری با دیدن کالای شما متوجه می گردد که آن فرآورده به چه عامل آنجاست و چه نیازی را برای وی برطرف خواهد کرد. این مرحله در پهنا یکی از دو ثانیه حادثه می افتد و در همین مجال کوتاه، در‌صورتی‌که نتوانید این رابطه را فی مابین مشتری و کالایتان بر قرار فرمایید، مشتری سوای هیچ شک و تردید یا این که فکری از کنار کالایتان خواهد سپری شد. باخت درین مرحله یعنی به یادماندنی شدن کالاهایتان بر روی قفسه های مغازه!

 

Convey information جابجایی پیام به مشتری

فعلا که مشتری را در دو مرحله نخستین به ایستادن در مقابل قفسه ی کالایتان ترغیب کردید، مشتری در این‌حالت در درحال حاضر بالا و زیر کردن عامل ها متفاوت برای تصمیم گیری برسر فراهم کردن یا این که نخریدن کالای شماست. اینکه پیام شما برای مشتری چقدر روشن و گیرا و متقاعد کننده باشد انتخاب می نماید که‌این مشتری تا چه حد به کالایتان مجاورت می‌گردد و از بالا و زیر کردن لزوم خرید فرآورده به مرحله خرید قطعی آن گام می‌گذارد.

 

Close the sale توده بندی روند فروش یا این که آخری سازی فروش

بعداز جلب نمودن اعتنا مشتری، برقراری رابطه با وی و جابجایی پیام به وی( بر طبق اینکه این جنس به عبارتی چیزی میباشد که وی برای رفع نیاز یا این که ساخت و ساز شم رضایت در خویش به آن نیاز دارااست)، اینک نوبت بدین می رسد که مال از داخل قفسه وارد سبد یا این که چرخ خرید دکان گردد.

 

کمپانی هایی که با غرض تحقیق و رعایت ۴c، دکورا سیون و قفسه بندی فروشگاهی را پباده سازی و جاری ساختن میکنند، شاید در بالا هزینه ای را به شما سفارش نمایند که به لحاظ سنگین رسد، ولی در بلند دوران خواهید مشاهده کرد که استعمال نکردن از پباده سازی و دکورا سیون هدفمند خساراتی به مراتب سنگین خیس را متوجه دکان و بیزنس شما خواهد کرد.آمادگی در فروش برای فروش جنس، از عامل ها مهم و کلیدی میباشد که میتواند به یک بیزنس یاری دهد، فروشنده خویش را از رقیبان متمایز سازد و مشتری‌های متعددی را برای خویش دست و پا نماید. پایین چندین نکته قابل توجه برای کسب آمادگی ارائه میشود:

 

داشتن نرم افزار:

خلاف آنچه مرسوم میباشد، آمادگی در فروش برای مثال کارهایی میباشد که بایستی برای آن اپلیکیشن‌ریزی کرد. فروشنده خوب برای اجرا وظایف و مسئولیت‌های رشته فروش، دارنده نرم افزار میباشد.

 

هر فروشنده مبنی بر نرم‌افزار‌ای که تظیم می‌نماید، مدام خویش را برای فروش فراهم می‌نماید. در حالتی که برای فروش آمادگی خیر وجود داشته باشد، ایرادات کمتری بروز خواهد کرد و احتمال توفیق بیشتر گردد.

 

داشتن غرض‌های پر‌نور

درصورتی که هر شخص برای اجرا یک فعالیت، مقصود روشنی نداشته باشد، کار برای او ایراد و بی سود خواهد بود. در عمل فروش نیز می بایست غرض‌های پر‌نور و ظریف داشت. صرفا اعلام کردن این که غرض “فروش” میباشد، بی آلایش‌نگری میباشد. مقصود، فروش چه چیزی، تا کی، به چه معیار و چه‌طور میباشد؟

 

مقصود‌ها ممکن میباشد متغیر باشند. به عنوان مثال ممکن میباشد فروشنده:

 

در ادامه کسب داده ها باشد.

 

بخواهد با مشتری به توافقی دست پیدا نماید تا توصیه مشخصی به او بدهد

 

بخواهد کالای خویش را به مشتری معرفی نماید

 

و …

 

تمامی غرض‌های بالا به هم دارای ربط می‌باشند و در حوزه فروش قرار دارا هستند. به این ترتیب، داشتن غرض‌های پر‌نور برای فعالیت بسیار اساسی میباشد.

 

غرض‌ها می بایست دارنده پنج ویژگی تحت باشند:

 

معین باشند

قابل سنجش و اندازه‌گیری باشند

قابل حصول و دست‌یابی باشند

با حقیقت سازگار باشند

زمانبندی گردیده باشند

پیش‌بینی کردن خطاها و اعترضات:

در فعالیت فروش مدام احتمال بروز خلل، اعتراض و مخالفت از سوی مشتری وجود دارااست. بعضا براین باوراند درصورتی که مشتری اعتراض یا این که مخالفتی از خویش علامت ندهد، در معنای این میباشد که دقت و عشق و علاقه‌ای به فرآورده و خرید آن ندارد.

 

هر چه تجربه فروشندگان بیشتر خواهد شد، در متقابل اعتراضات مشتری کمتر غافل‌گیر گردد و به اعترضات بهتر جواب خواهند اعطا کرد. ولی گهگاه موضوعی به طور ناگهانی چهره خواهد بخشید و اعتراضاتی در‌پی خواهد داشت که نیاز به جواب مختلف در مقایسه با بقیه اعتراضات رایج داشته باشد.

 

در هر حالا، فروشندگان بایستی فراهم شنیدن اعتراض باشند و از آمادگی ما یحتاج برای پاسخگویی به آن ها نیز برخوردار باشند. در‌این حالت، در فعالیت فروش کمتر ایراد ساخت و ساز میگردد و مشتری‌ها نیز به تایید و تصمیم‌گیری برای خرید راقب‌خیس خواهند شد.

 

مشاوره با خبره:

فعالیت فروش به طور طبیعی رشته‌ای انفرادی میباشد. ولی، در معنای این وجود ندارد که فروشندگان بایستی کلیه امور را خودشان اجرا دهند. عمل فروش، فن‌ای خلق کننده میباشد که ایده ها و اعتنا به طرق متعدد را عملا طلب می‌نماید. احتمال داراست گهگاه با به کار گیری از اندیشه و ایده‌های دیگرافراد پروسه فروش سهل‌خیس و سریع‌خیس خواهد شد و چاره بهتر به دست آید.

 

یک کدام از عده ای که فروشندگان می توانند از راهمایی و اندیشه وی به کار گیری نمایند، رئیس فورش میباشد. این در حالی میباشد که معمولا فروشندگتان کمتر برای مشورت کردن به مدیریت فروش مراجعه می‌نمایند. مشاوره با مدیریت فروش، هم برای فروشنده سودمند میباشد و هم مدیران فروش نسبت به فروشنده خوشبین خواهند شد. همینطور می‌قدرت از ایده ها مشاوران فروش و یا این که مطالعات جانبی بضاعت و توان خویش را بالا ببریم.

منابع :
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبسایت همه چیز را درباره نرم افزارهای مالی خواهید دانست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 714
  • بازدید کلی : 2,340