loading...
نرم افزار مالی و حسابداری
میثم سلیمی بازدید : 34 دوشنبه 29 دی 1399 نظرات (0)

از کجا مطمئن می شوید شما هم یک کدام از این کسب‌وکارها نیستید؟ اولیه از کلیه، بایستی با اصول مبنا‌ی حسابداری آشنا گردید. درین مقاله چهار کاری که هرهفته بایستی انجام دهید را شرح می دهیم:

تطبیق اکانت بانکی

اکانت بانکی‌تان مدام نمی‌تواند تطبیق داشته باشد. یک تطبیق بانکی مطلوب بدین مضمون‌ میباشد که مبلغی که فکر میکنید دارید را حقیقتاً داشته باشید. این عمل به وضوح برای هر کسب‌وکاری بسیار اصلی میباشد.

 

غلط رایجی که اکثری از کسب‌وکارهای کوچک مرتکب میشوند، انتظار چهت نیل اظهارنامه بانکی برای تطبیق دادن اکانت‌شان میباشد. ولی اظهارنامه بانکی فقط به طور ماهانه ارسال میگردد که بدین مفهوم میباشد که به طور تقریبً میان دو تطبیق‌تان 30 روز مسافت میفتد و اتفاقات متعددی میتواند در‌این برهه زمانی فیس دهد. شما بایستی دست کم هفته‌ای یکبار کل اکانت‌های نقدی‌تان را همخوانی دهید. در صورتیکه برهه زمانی کافی دارید، تطبیق روزمره تعیین بهتری میباشد.

 

پرداخت اقساط فروشندگان

برای پرداخت اقساط فروشندگان بایستی سیستمی داشته باشید که با یاری آن بتوانید پیگیر بدهی‌ها و وصول طلبتان باشید. در دنیای رقابتی، آوازه و اعتبار دو استدلال اساسی برای ادامه بقای هر شرکتی میباشد.

 

وضعیت پرداخت شما از یک فروشنده تا فروشنده بعدی مختلف خواهد بود، براین اساس نمی‌توانید با پرداخت ماهانه اقساط پیش بروید. برخی از فروشندگان ممکن میباشد به شما 30 روز برای پرداخت مهلت دهند، البته بقیه اقساط می بایست براساس رسید پرداخت خواهد شد. در حالتی‌که فقط در اولِ ماه اقساط را پرداخت فرمائید و یک فاکتور “رسید مقرر گردیده” اخذ نمائید، در مرحله سپس به احتمال زیاد فروشندگان حسابتان را مسدود کرده یا این که خدماتشان را برای عدم پرداخت، کنسل خواهند کرد.

پرداخت روزمره اقساط هیچ سودی ندارد. یک روز در هفته شایسته ترین مدت پرداخت اقساط میباشد؛ به دلیل آنکه با نظم و اپ‌ریزی، اقساطتان سرموعد پرداخت میگردند و دفتردارتان با خیل‌عظیم نظارت‌ها سردرگم نمی شود.

 

رسید مشتریان

بدتر از یک فروشنده ناراضی، مشتری ناراضی میباشد. هیچکس دوست ندارد غیر نقد پرداخت نماید و یک هفته آن‌گاه اخطار “موعد مقرر قبل میباشد” را اخذ نماید. برای خودداری از چنین حالت‌هایی، مطمئن گردید رسید مشتریانان در یک ترتیب وقتی ارسال می شود. انجام اینکار به طور روزمره ایده‌آل میباشد، ولی به طور هفتگی نیز کفایت می‌نماید.

 

مطمئن گردید که تاریخ حقیقی اخذ پرداختی‌ها را نشانه زده‌اید.—خیر تاریخ گذشته یا این که فعلی. همینطور واضح میباشد که هیچوقت نباید فارغ از تثبیت کل رسیدهایتان، اخطاریه بفرستید، مگر اینکه بخواهید تماس‌های مشتریان ناامیدتان را پاسخ بدهید.

 

 

ورودی بقیه تراکنش‌ها

پرداخت‌های فروشندگان و رسید مشتریان، قسمت عمده‌ای از معاملات شمارا صورت می دهند، البته احتمالاً تراکنش‌های دیگری نیز دارید. بدهی‌های اتومات، پرداخت بهره و هزینه‌های بانکی، بعضی از معاملات عادی میباشند که بایستی به صورت هفتگی تثبیت شوند. اکثر دفترداران ترجیح می دهند تا قبل از انطباق بانکی این تراکنش‌ها را تثبیت نمایند تا بتوانند مراحل را تا حد ممکن هموار سازند.

همان طور که رویش میکنید، به احتمال زیاد برای هر جنبه‌ی چرخه حسابداری، سیستم خودتان را بسط می‌دهید. ولی این راهنما بایستی راهنمای نیکی برای آغاز باشد. به حافظه داشته باشید، چه دفتردار باشید یا این که مالک کسب‌وکار، بسیار اساسی میباشد که در راءس کارها مالی کمپانی قرار بگیرید. در غایت، این شغل های روزانه و کلیدی برای بقای کمپانی بسیار اصلی می‌باشند.

 

آیا حسابداران قیمت تجزیه و چک داده‌ها را می دانند؟

پروفسور وندل گیلند، استاد نظارت داده‌ها برای حسابداران در مکتب بازرگانی کنان فلگر دانش کده آنلاین کالیفورنیای شمالی میگوید:”حسابداران به صورت فزاینده‌ای انتظار دارا هستند که بها تصمیم‌گیری‌های تجاری برای مشتریان‌شان در درون سازمان ارتقا بیابد. یک راءس کار کشته با محاسبه داده‌ها، گروه ابزار برای یاری به تقویت همیاری‌شان با رهبران تجاری را، در اختیارشان قرار میدهد.”

 

به کارگیری از محاسبه داده‌های مالی، یک حسابدار را کارکشته می‌سازد تا مناطقی که میتوانند از روند ارتقاء برای ارتقاء کارآمدی و رئیس خطر بهتر به کارگیری نمایند را معلوم نمایند. اشکال طرز‌های تجزیه و نظارت کارآمد کدام‌ها میباشند:

تجزیه و آنالیز توصیفی: “چه اتفاقی میفتد؟

تجزیه آنالیز تشخیصی: “چرا این رخداد؟

تجزیه و نظارت پیشگویانه: “چه اتفاقی خواهد زمین‌خورد؟

تجزیه و آنالیز تجویزی: “چه اتفاقی می بایست صورت دهد؟

تحت عنوان یک حسابدار، تیم‌ای از مهارت‌های فنی دارید که به شما برای کارشناس عالی داده ها بودن یاری می‌نماید. “حسابداران برای گردآوری داده، جهت ساخت‌و‌ساز تصویری از سازمان که جزئیات جان دار در هر خرید و فروش را خلاصه می‌نماید، استعمال می گردند. عمل با چک تحلیلی، پیشگویانه و تجویزی برای اشخاصی که پیش ازاین مهارت‌های “مقداری” بی نظیری را در خویش رویش داده‌اند، آسانتر میگردد” گروه مهارتهای‌تان را توسعه دهید، چک داده‌ها را محاسبه فرمایید، و حتی به فردی ارزشمند‌خیس در کمپانی‌تان تبدیل گردید.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
در این وبسایت همه چیز را درباره نرم افزارهای مالی خواهید دانست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 124
  • بازدید سال : 731
  • بازدید کلی : 2,357